Betonmixers

Leveringszone
9 juli 2016
Wegenisbeton
23 juni 2016

    Minimix 4-asser

    Betonmixer 4-asser

    MTM : 32 ton

    Nuttige inhoud : 7,5 M3

    Lengte : 9m40

    Breedte : 2m75

    Hoogte : 3m90

    Loslengte achterwaarts / zijwaarts : 6m / 5m[/vc_column_text]

    5-asser

    Betonmixer 5-asser oplegger

    MTM : 44 ton

    Nuttige inhoud : 10 – 11 M3

    Lengte : 13m50

    Breedte : 2m75

    Hoogte : 3m90

    Loslengte achterwaarts / zijwaarts : 6m / 5m[/vc_column_text]

    Onze betonmixers kunnen maximaal 6 meter (zijwaarts 5 meter) ver lossen met behulp van een losbuis.

    Het einde van de buis rust op de grond. Er kan dus niet in de hoogte gelost worden en er kunnen geen verlengstukken aan de buis gekoppeld worden. De hoek van de buis zou immers te klein worden om het beton nog te laten lopen.
    Ook om veiligheidsredenen (gewicht) kan er niet verder worden gelost.
    Onze vrachtwagens moeten ook steeds een minimum afstand bewaren van uitgravingen.

    Om het beton vlot door de buis te laten lopen, is het toevoegen van superplast verplicht.
    Stabilisé en droog beton kan niet met een buis worden gelost. Deze mengsels kunnen net achter de vrachtwagen worden gestort.

    Indien u verder wil lossen dan 6 meter of in de hoogte, kunt u steeds een beroep doen op onze betonpompen.

    Lost u het beton per kruiwagen, houd er dan wel rekening mee dat er slechts 6 minuten/m³ is voorzien vanaf aankomst op de werf.
    Voor langere lostijden rekenen wij een supplement aan.

    Al onze betonmixers hebben een vrije hoogte nodig van 4 meter.

    Een 4-asser heeft een maximale lading van 7,5 m³ en weegt 32 ton. Het voertuig heeft een breedte van max. 3m en is ongeveer 9,5m lang.

    Een oplegger heeft een maximale lading van 11 m³ en weegt 44 ton, heeft een breedte van max. 3m en is ongeveer 13,5m lang.

    Hou steeds rekening met de draaicirkel van de vrachtwagens; om door een opening van 3 m breedte te kunnen rijden, moet de vrachtwagen zich loodrecht op de opening kunnen positioneren.
    De vrachtwagens moeten ook steeds een minimum afstand bewaren van uitgravingen.

    Indien er bij de bestelling geen specificaties worden opgegeven, veronderstellen wij dat de werf bereikbaar is voor onze grootste en zwaarste vrachtwagens (trekker-oplegger MTM 44 ton).

    De klant is steeds verantwoordelijk voor een vlotte toegang tot de werf. Ondergrondse putten, riolering en zwakke ondergronden dienen steeds te worden gesignaliseerd of omheind. In geen geval kunnen wij verantwoordelijk worden gesteld voor schade aan opritten, voetpaden, openbare weg… indien wij op verzoek van de klant een moeilijk te bereiken plaats moeten bereiken.
    Vraag steeds op tijd signalisatie en/of parkeerverbod aan bij de openbare diensten. (Het is ook mogelijk dat u een vergunning “inname openbaar domein” dient aan te vragen. Informeer op tijd bij uw stads- of gemeentediensten )

    Onze chauffeurs hebben ten alle tijden het recht om een onveilige losplaats te weigeren. Kosten die hieruit voortvloeien zijn ten laste van de klant.